Åpenhetsloven
Odd Småge AS forplikter seg til å operere under prinsipper av åpenhet og transparens i all vår virksomhet. Denne policyen har til formål å klargjøre hvordan vi tilnærmer oss åpenhet både internt i organisasjonen og i vår samhandling med kunder, leverandører, og andre interessenter. Denne policyen skal jevnlig revideres for å sikre at den forblir relevant og effektiv i å fremme åpenhet. Minst en gang i året ved ledelsens gjennomgåelse.
Åpenhetsloven forplikter Odd Småge til å
- Gjennomføre en risikovurdering i samsvar med de retningslinjer som Åpenhetsloven krever.
- Gjøre ansatte, kunder og forhandlere bevisst på vårt arbeid med risikovurderinger knyttet til menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.
- På forespørsel fra allmenheten kunne gi ønsket informasjon.
Bedriften er bevisst på sitt samfunnsansvar vi har for å ivareta Åpenhetslovens formål for å sikre menneskerettigheter, arbeidsforhold og bærekraftig utvikling.
Kartlagte risikoer for brudd på menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold
Leverandører av varer og tjenester herunder også utstyrsleverandører
- Odd Småge AS bruker i all hovedsak kun norske leverandører hvor vi anser risikoen for brudd som liten, men disse kan ha utenlandske leverandører nedover i kjedene som kan være uoversiktlige og lite transparent.
Kunder
- Selskapets kunder er privatpersoner, offentlige anstalter og private selskaper og organisasjoner hvor vi vurderer det som liten risiko for brudd direkte i disse kundegruppene.
Selskapets arbeid opp mot Åpenhetsloven
Selskapet mener at hoved-risikoen for brudd på menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold er via selskapets leverandørkjeder. Vi anerkjenner denne risikoen og at dette også gjelder når vi kjøper varer og tjenester fra store og seriøse norske leverandører. Leverandørkjeden kan være lite gjennomsiktige og vanskelig å få god oversikt over som kan gi begrensinger på muligheten selskapet har til å få full oversikt over alle leverandørkjedene. Selskapet kan likevel kreve informasjon fra leverandørene å se på hvilke rutiner våre leverandører har for å sikre menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold hos seg selv og nedover i sine leverandørkjeder. Selskapet ønsker aktivt å jobbe med sine leverandører i forhold til at varer og tjenester skal være mest mulig bærekraftige og gi positive samfunnskonsekvenser både for lokalmiljøet og globalt.
Selskapet kan selv bestemme hvilke leverandører som skal benyttes og påvirke de som benyttes i positiv retning. Selskapet har et internkontrollsystem som vurderer våre leverandører for å sikre at leverandørene driver lovlig etter de krav som stilles etter åpenhetsloven, andre lover og at de i tillegg er de mest hensiktsmessige innen bærekraft og andre samfunnskonsekvenser. Systemet er risikobasert hvor risikovurdering og analyser er en del av ledelsessystemet vårt. Odd Småge AS er ISO sertifisert etter 3 standarder, noe som har bidratt til ytterlige fokus på kvalitet, sikkerhet, miljø og bærekraft i vårt arbeid. Systemet sikrer løpendevurderinger av hvilke leverandører vi skal bruke, samt en årlig gjennomgang av våre preaksepterte leverandører.
Arbeid med å redusere risikoer skjer kontinuerlig. Både risiko og tiltak for å redusere risiko vil endres i tråd med samfunnsutviklingen og den informasjonen vi får inn fra våre ansatte, leverandører, kunder og media. Selskapet vil fremover fortsette sitt arbeid med systematisk gjennomgang av leverandørene og kommunisere krav til leverandørene.
Hvis noen sitter med informasjon om kritikkverdige forhold, så ber vi om at denne informasjonen deles med oss ved benytte e-postadresse post@oddsmaage.no, noe som forventes å gi positive resultater.
Aukra, 22. august 2023
Frank Småge, Styreleder
Kjell Arne Småge, Styremedlem
Oddgeir Småge, Styremedlem
Verkstedleder
Vi søker verkstedleder!
Vi søker verkstedleder til vårt verksted på Aukra med muligheter for snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver:
· Ansvarlig for den daglige driften av vårt verkstedlokale
· Service, reparasjoner og klargjøring av våre anleggsmaskiner og utstyr på verksted og ute i felt
· Ivareta og følge opp det daglige HMS-arbeidet på verkstedet
· Innkjøp, lagerhold og framdriftsplanlegging av servicer på eget utstyr
Ønskede kvalifikasjoner:
· Relevant utdannelse, gjerne fagbrev som anleggsmaskinmekaniker. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
· God praktisk og teknisk kunnskap innenfor bransjen
· Relevant arbeidserfaring med reparasjon av store kjøretøy
· Grunnleggende datakunnskaper
· Selvgående og fremoverlent person med stor grad av egendriv
· Har evnen til å jobbe strukturert i og med system, samt være kreativ og løsningsorientert
· Må beherske norsk muntlig og skriftlig
· Førerkort minimum C1, helst C
Vi tilbyr:
· Jobb i et solid firma med en stor og moderne maskinpark
· Hyggelige kollegaer i et godt fagmiljø
· Varierte arbeidsdager med faglige utfordringer
· Konkurransedyktige betingelser, lønn etter avtale.
· Gode pensjons- og forsikringsordninger
Send søknad og CV til post@oddsmaage.no
Vi vurderer søknader fortløpende.
Søknadsfrist 09.02.2024
For spørsmål om søknad eller stilling, ta kontakt med daglig leder
Frank Småge frank@oddsmaage.no 950 86 204
Åpen søknad
Send oss gjerne en åpen søknad med CV så vil vi fortløpende vurdere behov og ta kontakt.
Søknad sendes til post@oddsmaage.no